The choise of our holidays is more perhaps than anything in our lives an expression of ourselves. [Alec Waugh]
The distance is nothing; it's only the first step that is difficult. [Marie De Vychy-Chamrond]

dinsdag 30 maart 2010

Met een jeep door de savane, met een stoet giraffen om ons heen!

Ik weet het, enkele dagen te laat!
Nog meer teleurstelling : ik heb nog maar een kwartierte de tijd op internet, dus ik zal niet veel kunnen schrijven.

MAAR deze vakantie is zalig!
Woensdag en donderdag hebben we het Wazapark bezocht. Super mooi. Gigantisch veel giraffen. Een mooiere beschrijving en foto's volgen later, als ik terug in Baigom ben.

Vrijdagavond, na een ellendig vermoeiende autorit van 13 uren, kwamen we aan in Boubandjida een ander nationaal park. Na deze lange rit leek dit echt paradijs!
In dit park hebben we Hermen geholpen met zijn onderzoek naar leeuwenpoep. Heel veel bijgeleerd! Helaas geen leeuwen gezien, maar Hermen heeft ze ook nog niet gezien dus dat is een goede troost. We hebben wel op leeuwen geroepen, helaas zonder succes! Maar toch, wie kan er navertellen dat hij in een opgedroogde rivier leeuwen heeft zitten roepen. Niet zoveel mensen, dachten we zo... Het was best wel spannend!
We hebben ook prachtige dieren gezien. We hebben weer een stukje paradijs op aarde ontdekt. Dit is en blijft een fantastisch schitterend land!

Maandag (gisteren) dezelfde lange rit terug naar Maroua. Normaal gezien zouden we gisteren de trein naar huis nemen, maar we zouden die trein waarschijnlijk missen. Het paradijs in Boubandjida was een beetje héél duur uitgevallen, waardoor we geen centjes meer hebben om naar het Korup-park te gaan. Daarom hebben we besloten om enkele dagen langer in het Noorden te blijven en het hier verder te verkennen.

Momenteel zijn Anne en Claire met de frisbi in het zwembad aan het spelen! Zalig weertje, we zijn alle heel mooi rood... Zonnecrème factor 50 blijkt nog niet voldoende resistant te zijn tegen deze zon. Maar ZO erg vinden we dat niet, want OOIT wordt dat lekker bruin! ;-)
We moeten jullie toch jaloers kunnen maken bij thuiskomst he!

Goed, mijn tijd zit erop en het zwembad lonkt!

Ergens volgende week komt er een nieuw bericht. Ik beloof dat het uitgebreider zal zijn! En natuurlijk prachtige foto's van de fauna en flora hier uit het Noorden!

Dikke zoen!
Grote knuffel!

Els

2 opmerkingen:

  1. Met een auto door de file, met een groep kleuters om me heen!
    Jaja.. Dat is "Het leven zoals het is... Nienke"..
    Even ruilen?

    VEEL PLEZIER x
    (En hopelijk komt het volgende berichtje wel op vrijdag.. want da's mijn dag dat ik kijk hé.. ik was al ongerust!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kijken al uit naar de foto's. Ondertussen is het weer hier nogal nat dus je maakt ons zeker jaloers. De examens zijn achter de rug en de vakantie is begonnen. Astrid en Ilke zijn op chirokamp geweest. Ilke één nacht in Londerzeel en voor de eerste keer heeft ze het heel leuk gevonden. Maar het is nog afwachten of ze het grote kamp zal aandurven. Astrid verbleef twee nachten in Kessel-lo en kwam superblij naar huis. De paasklokken doen hier goed hun best en de weegschaal doet de rest :-] Geniet maar verder want je zit al in de helft hè!!!

    BeantwoordenVerwijderen