The choise of our holidays is more perhaps than anything in our lives an expression of ourselves. [Alec Waugh]
The distance is nothing; it's only the first step that is difficult. [Marie De Vychy-Chamrond]

dinsdag 9 maart 2010

extra newsflash!

Het is dinsdag en toch een nieuw bericht!
Deze keer beloof ik echt dat hij korter zal zijn! :-)

Vanwaar dan deze extra newsflash? Wel vrijdag zal ik niet online kunnen komen
en om ongeruste smsjes te voorkomen, heb ik vandaag de tijd genomen om snel een bericht te plaatsen.

Ik heb helaas geen tijd om foto's up te loaden, dus dat zal voor volgende keer zijn. Maar ik kan wel al beloven dat ze zeker de moeite waard zijn!!!

Vrijdag ga ik 'mijn broer' Jules bezoeken aan de universiteit in Dschang. We gaan met z'n vieren. Even toelichten: Emke en Arnaud zijn gisteren vertrokken, ze gaan nu eerst twee weekjes rondreizen en daarna keren ze terug naar Nederland. Zondagavond is Arna gearriveerd, zij heeft drie maanden gewerkt in het ziekenhuis in Akum, dichtbij Bamenda. Ze blijft nu een weekje hier waarna ze volgende week met Emke, Arnaud en Anne Mount Cameroun gaan beklimmen. Met enorm veel spijt in ons hart hebben Claire en ik moeten passen voor dit fantastische avontuur, aangezien we toch ook voldoende les moeten geven... Maar dus, vrijdag gaan Claire, Anne, Arna en ik naar Dschang. We gaan niet alleen heel de universiteit verkennen (waar ik echt heel benieuwd naar ben), ook de omgeving zal niet aan onze nieuwsgierige blik kunnen ontsnappen. Er zou een waterval in de buurt zijn. Maar ik heb er geen idee van wat we daarvan moeten verwachten!

--> Het internet is net uitgevallen!! Gelukkig heb ik een fantastisch goede blog die alles automatisch opslaat. Goed nieuws voor mij, dan hoef ik niet te herbeginnen. Helaas voor Claire, Anne en Arna geldt dit niet!!

Zaterdag gaan we naar de artisanale markt in Foumban. Hopelijk komen we daar enkele mooie Afrikaanse maskers tegen! Ik ben heel benieuwd.
Zaterdagavond gaan we dansen, dat wordt lachen! Iedereen schudt hier heel hard met de kont (ook de mannen). Blijkbaar is het een heel grappig zicht als wij, blankenm ook zo proberen te dansen...

Zondag 14 maart... Precies 6 jaar geleden is Steven verongelukt. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aan hem denk. Ik durf zelfs te stellen dat er geen uur voorbij gaat zonder dat ik aan hem denk. Dit continent is fantastisch, geen stress, alles relax. Het geeft je ook veel tijd om na te denken en veel tijd om te missen. Om Steven te missen. Zondag ga ik terug naar de kerk. Mijn familie zal in Overijse ook in de kerk zitten, ik hier. Op die manier zijn we verbonden, kunnen we samen aan Steven denken. Dat wordt sowieso een emotioneel moment! Vorige viering had ik al tranen in mijn ogen, zonder specifieke reden.

Ik hoop zondag een nieuw bericht te kunnen plaatsen, hopelijk is het internetcafe dan niet gesloten... De eerst volgende keer krijgen jullie terug een lang bericht en uiteraard ook nieuwe foto's! Volgende keer zal ik ook nog een beetje meer info geven over het schoolsysteem hier en mijn ervaringen ivm lesgeven.

Daarnet zijn we stof gaan kiezen en zijn we naar de kleermaakster geweest om kleding te bestellen. Inmiddels zijn we daar al vaste klanten en krijgen we een spoed-bediening. Ik heb twee kleedjes en een rok besteld. Volgende week zaterdag mogen we alles afhalen! Ook de kleding die we besteld hebben voor de trouw! Enorm spannend... Ik ben echt heel benieuwd hoe alles eruit zal zien! SPANNEND!!!!

Er rest mij nog een half uurtje, dus ik zal nog een beetje schrijven.

Zaterdag hebben Claire en ik echt heel flink aan ons eindwerk gewerkt! We hebben een volledig hoekenwerk voor de eerste graad bedacht, op slechts twee uurtjes tijd. Vanaf nu gaan we elke woensdag aan het eindwerk werken. Het gaat echt een dikke brok worden, met heel veel activiteiten. Aangezien het slechts op 3 studiepunten staat, gaan we toch voor minstens een 16/20! Bij deze zijn alle docenten op de hoogte! ;-)
Zaterdagavond ben ik naar een deuil geweest. Dat is een rouwmoment bij de familie waarvan iemand overleden is. Heel saai vond ik dat. Meestal werd er niets gezegd en staarden we elkaar wat aan. Als er dan iets gezegd werd, verliep dat in het Bamoun. Heel veel verstond ik daar ook weer niet van. Ik was blij dat ik thuis was!

Zondag hebben we cake gebakken voor Abby, de dochter van Bernadette. 's Avonds hielden we een heuse barbeque bij de meiden thuis. Dat werd weer een enorm gezellige avond! De nacht daarentegen was een nachtmerrie! Maar dit zal ik verder beschrijven in mijn volgend bericht. Niets ernstigs hoor, het heeft allemaal te maken met de plaatselijke insecten! BAH

Gisteren was het internationale vrouwendag, ook wel Journee de femmes genoemd. Ik had er eerlijk gezegd veel meer van verwacht. De reclamestoet met de druivenfeesten in Overijse is zelfs interessanter. Er werd een lied gezongen, een beetje -slecht- geacteerd en daarna mochten we allemaal samen defileren. Two minutes of fame, maar alle vrouwen hier werden gek!

Het was heel warm gisteren, waardoor ik een zonneslag opgelopen heb. Ik was heel moe en misselijk. Voor het diner bij Joshua heb ik helaas moeten passen. Ik ben in mijn bed gekropen en ben daar niet meer uitgekomen!

Zo, ik ga afronden. Anders weet ik de volgende keer niet meer wat te schrijven! :-D

Geen afsluitend gedicht deze keer, want ik heb mijn boekje niet bij!

Wel een hele dikke knuffel!
En een giga plakkerige zoen!

Heel veel liefs!
Miss Els

3 opmerkingen:

  1. En nu al wachten op je volgende berichtje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kijken uit naar je volgend bericht. Leuke foto's. Je haar is prachtig. Eline en Delphine zouden dit ook wel willen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen